Informasjon fra rektor 24.3

Illustrasjon.

Kontaktlærer og faglærere lager undervisningsopplegg som elevene skal gjennomføre hjemmefra. Det er mange som kommuniserer på digitale plattformer slik at kontakt med lærere opprettholdes. Vi vil også denne påsken ha Påskeles! Da må lesingen registreres i skjema som er vedlagt eller på eget ark. Hvis du ikke har bøker hjemme, må gi beskjed til kontaktlæreren, så skal vi på skolen hjelpe til med å finne en god bok eller to.

Lærerne tar imot alle innspill, og gir informasjonen videre til sosiallærerne og ledelsen ved behov.

Hvis det er utfordrende å finne på nye aktiviteter/ leker vil det bli lagt ut tips på Østensjø AKS - hjemmefra og på vår instagramkonto ostensjoskole. Vi oppfordrer ikke barna til å få egne instagramkontoer, men til at foresatte formidler innleggene til barna.
Stine har i samarbeid med NRK skole laget noen videoer med fysisk aktivitet og musikk knyttet til ulike temaer. Disse programmene går på NRK super. Oppstart onsdag 25.3 kl 9-10.

Lærerne vil fortsatt være tilgjengelig på e-post og klassetelefon kl. 09.00-13.00.

På vår hjemmeside ligger telefonnummeret til en åpen telefon alle elever kan benytte, om de har behov for å snakke med andre voksne enn det de har tilgjengelig. Dette er et lavterskeltilbud hvor ingen spørsmål er dumme eller feil.

Skolen skal sørge for tilbud til barn under 12 år med foreldre i definerte kritiske samfunnsfunksjoner. Rett til tilsyn gjelder bare hvis begge foreldre har yrker som vurderes å ha en kritisk samfunnsfunksjon. Gjelder det deg og ditt barn, må du ta kontakt med skolen på tlf. 23126300 eller sende en e-post til Terje.Bergersen@ude.oslo.kommune.no med navn på barn, klasse, tidspunkter for behov og navn på arbeidsgiver. Skolen holder åpent når det er behov for elever innenfor tidsrommet 07:30 – 17:00. Elevene har med matpakke og møter i 2012-bygget (1. trinn AKS).

Vi minner igjen om vår kontaktinformasjon ved melding av bekreftet smitte eller andre spørsmål og meldinger. Dette er viktig for oss å få inn, for den totale oversikten:

E-post: Terje.Bergersen@ude.oslo.kommune.no SMS: 47974014

Kontoret er åpent kl. 09.00-13.00.

Vi er alle isolert fra hverandre mye mer enn før. I alle fall fysisk. Men følelsen av samhold og viktigheten av å høre til, er sterk!

Lykke til med en ny uke hjemmeskolen og ta vare på hverandre!

Påskeles-skjema